Väntan

Nu har vi varit hemma jättelänge och bara fixat och förberett inför bebisens ankomst och nu har vi inget mer att fixa. Allt är klart och det är bara bebisen som fattas. Jag är så less på att vänta nu! Jag har hela tiden föreställt mig att jag ska föda flera veckor för tidigt och att jag ska få en pytteliten bebis bara för att mamma hade det så, men nu är det mindre än två veckor kvar till beräknat datum och inget har hänt, förutom att jag faktiskt fick lite värkar i lördags natt. Det gjorde väldigt ont men bara korta stunder och sen gick de över. Idag var vi hos barnmorskan och hon uppskattade bebisens vikt till minst 3,5 kg så jag får väl antagligen föda ut en stor och fet klump till unge.




Här är en bild från bebisrummet. Sängen är alltså till för vuxna (katter och människor), spjälsängen syns på bilden nedanför.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0