Tentaångest

Ok, det här är det sista jag gör innan jag börjar hårdplugga. Tenta om exakt en vecka. Även om jag tycker det är jätteintressant att läsa om medeltiden så lider jag av problemet att jag hela tiden börjar städa, plocka ögonbrynen, borsta tänderna extra noga, klappa katterna, läsa tidningen och liknande saker som absolut måste göras på en gång. Nu har jag bestämt mig för att det inte går att plugga hemma, så efter jobbet idag så tänker jag sätta mig i studiesalen i teologhuset där min kompis bor. Där är det en skön stämning med högt till tak, tunga ekmöbler och stora vackra fönster. Det borde funka för där kan jag ju faktiskt inte hitta på något annat att göra (förutom att peta naglarna eller sitta och fundera över hur vi ska inreda hallen).
Ok, jag ljög lite här. Innan jag börjar plugga så ska vi faktiskt gå ner på stan och kolla på en kamera vi funderar på att köpa. Men sen jävlar ska jag börja.

Innan jag säger hej då kan jag berätta lite kuriosa om medeltiden. På medeltiden var det ju på mode att ha väldigt långa, spetsiga tår på skorna. Detta gick till överdrift så pass att man blev tvungen att lagstifta om hur långa skor man fick ha. Man fick helt enkelt inte plats på gator och torg med dessa långa skor utan att snubbla på varandra.

Det var väl roligt! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0